QrBoss
QrBoss
Повернутися

Історія зворотного зв'язку з клієнтом: від «Книги скарг», до сервісу QRBoss

Історія зворотного зв'язку з клієнтом: від «Книги скарг», до сервісу QRBoss
17-02-2021

У різні епохи проблеми зворотного зв'язку постачальника товару або послуги і клієнта вирішувалася в різний спосіб. Колись давно, коли інформація передавалася від людини до людини, важливу роль грали усні відгуки. Розповіді про непорядних торговців, неакуратних цирульника і недбалих ковалів разом з чуткою швидко розносилися по окрузі. В результаті недобросовісний підприємець залишався без клієнтури і, нерідко, бував битий.

З приходом капіталістичного ладу, коли індустріалізація суспільства вивела відносини клієнт-бізнес на більш високий рівень, почали використовувати письмові відгуки. Перші книги для записів з'явилися в крамницях і ресторанах ще на початку 19 століття, а на початку 20 століття так звана «Книга скарг» була невід'ємним атрибутом не тільки лавок і трактирів, але і державних установ.
Іноді цей «пам'ятник народного творчості» навіть надихав класиків. Наприклад, у А.П. Чехова є оповідання, який так і називається - «Книга скарг». У ньому з притаманним письменникові гумором описано зміст такого збірника відгуків, лежачого в загальному доступі на невеликої залізничної станції. Ті, хто читав цей твір добре пам'ятають, що ніяких цінних записів в книзі не було, а найчастіше в ній змагалися в дотепності і дурості випадкові пасажири.
Радянська епоха ознаменувалася появою легендарної і практично недоторканою «Книги скарг і пропозицій», отримати яку простий громадянин, незадоволений обслуговуванням, міг тільки влаштувавши грандіозний скандал. Про всяк випадок в магазинах і кафе не балували цією реліквією і благодушно настроєних клієнтів - хіба мало що вони собі дозволять на сторінках, пронумерованих і прошитих.
Потрібно сказати, що з часів Антона Павловича і більш пізнього ненав'язливого радянського сервісу нічого особливо не змінилося. Полеміка клієнт-підприємець перемістилася в інтернет, але суть залишилася та ж. Там, де бізнесмен великодушно дозволяє писати все що завгодно, граються гумористи всіх мастей, клієнти з не дуже зрозумілими претензіями і намагаються усунути конкурента колеги по цеху. Там же де відгуки ретельно модеруються, панує засилля не дуже щирих платних коментарів, прочитавши які хочеться по-Станіславскі закричати «Не вірю!» і тут же покинути сайт, щоб більше ніколи не повертатися.


У сучасних умовах ведення бізнесу, класична маркетингова концепція 4P - продукт (product), ціна (price), просування (promotion), місце (place) - вже не працює без емпатії. Коли сервіс дійсно піклується про своїх відвідувачів (думає, як вони), це викликає емоційне зближення. Якщо упустити цей момент, найстрашніше, що може послідувати потім, - ефект ошуканих очікувань споживача, критика, погані відгуки, негативні рекомендації і, як наслідок, упущена вигода. Тому в сучасних реаліях на висококонкурентних ринках і галузях розгортається боротьба за клієнта. Сервіс зворотного зв'язку QRBoss - може стати надійним помічником в цій боротьбі. У Вас можливо виникне логічне запитання, а яким чином цей сервіс допоможе моєму бізнесу і навіщо він мені взагалі потрібен?


- наш сервіс допомагає емоціонально стати ближче до клієнта і поборотися за його лояльність
- наш сервіс допомагає повернути клієнта, засобом роботи з його запереченням
- наш сервіс є своєрідним фільтром, вбираючи в себе негативні відгуки до того коли вони з'являться в Google відгуках або в соц мережах тим самим поставивши під удар Вашу репутацію


Реєструйтеся в сервісі QRBoss. Розміщуйте QR-коди в доступному місці. Проводьте опитування. Формуйте клієнтську базу. Дякуйте Вашим клієнтам за позитивний відгуки. Працюйте над обьективними запереченнями. Ставтеся до клієнта як до друга - це прямий шлях до його серця.
 

 

P.S. і так ... ми розширили тестовий період користування QRBoss з 14 днів до місяця, що б у Вас було більше часу оцінити користь від роботи з нашим сервісом.