QrBoss
QrBoss
Повернутися

QR-чтиво : «Від хорошого до великого» і дуже американський підхід Джима Коллінза

QR-чтиво : «Від хорошого до великого» і дуже американський підхід  Джима Коллінза
18-05-2021

В останні роки книжковий ринок заполонили книги по бізнесу від японських авторів. На жаль, через різницю в менталітеті і специфіці внутрішнього ринку, їхні ідеї не завжди зрозумілі нашим читачам і ще рідше застосовуються на практиці. Американські автори набагато ближче нашому бізнесу і їх книги можуть бути набагато корисніше. Одна з робіт, безсумнівно, заслуговують на увагу - це книга економіста Джима Коллінза «Від хорошого до великого».

Про що ця книга?
Відразу потрібно сказати, що людині, яка тільки відправляється в плавання по хвилях бізнесу, книга Коллінза навряд чи буде корисна. Її цільова аудиторія - власники компаній і топ-менеджери. Ще варто сказати про те, що якщо ви вже знайомі з японськими авторами, то «Від хорошого до великого» може викликати у вас безліч запитань - ідеї книги вступають в серйозні протиріччя з азіатським підходом.

Говорячи коротко, книга Джима Коллінза про те, чому, стартуючи з однаковими ресурсами і в схожих умовах, одні компанії стають великими, а іншим цього не дано. Якщо ви хочете, щоб ваш бізнес розвинувся саме в велику компанію, то поради цієї книги саме для вас. У роботі Коллінза також пропонуються правила створення «вічних» компаній, які мають так званий «генетичний код». Кажучи коротко - це бізнес, який буде існувати незважаючи ні на що, в будь-яких, самих несприятливих умовах.

Варто уточнити, що під поняттям «велика компанія» автор має на увазі фірму, сукупний дохід якої за акціями знаходиться на середньому показнику по ринку протягом багатьох років до перетворення і потім в три і більше разів вище середнього, протягом наступних за змінами 15 років. Чому приймається саме такий термін? Все просто - щоб виключити елемент чистого везіння, які є в будь-якому бізнесі.

Як була написана ця книга
Автор книги «Від хорошого до великого» Джим Коллінз - професор Стенфордського університету, який багато років вивчав стратегії розвитку бізнесу, як в США, так і в інших країнах. В основу роботи Коллінза лягли спостереження, проведені протягом 5 років колективом з десяти фахівців. Аналітики вивчили досвід 500 найбільш успішних компаній, що працюють на світовому ринку довгі роки, і з них вибрали 11 найдостойніших, які підходять під концепцію «великих».
Після визначення лідерів була проведена масштабна робота, метою якої було визначення умов і передумов успіху цих компаній. Знайдено загальні риси великих компаній, яких не виявилося у тих, що не змогли стати успішними у визначенні, даному Коллінзом.
Прочитавши цю книгу точно не буде розчарований, навіть якщо їм вже було вивчено чимало літератури з організації успішного бізнесу. «Від хорошого до великого» - це серйозна праця, який змушує серйозно задуматися і змінює точку зору на багато, що стали звичними і рутинними питання. Більш того, можна впевнено говорити про те, що книга Джима Коллінза кидає виклик загальноприйнятим нормам, які вже набили оскому і нескінченно обговорюються в сотнях книг і підручників з сучасного бізнесу.

QRboss  рекомендує цю книгу до прочитання кожному підприємцю.  Об'єктивність досліджень, змістовність, глибина аналізу, відсутність однозначних висновків, і багато багато статистики Вам гарантовані.